ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

بسم رب الحسین

سلام بر حسینی که مظلومانه تاریخش را تحریف می کنند.

گفته اند که عاشورا درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.
و به این داستان استناد فرموده اند:

«در شب تاسوعایی که شما مردم زنجان بزرگترین مراسم گرامیداشت را برای آن برگزار می‌کنید به طوری که مایه افتخار و غرور همه ایرانیان است، امام حسین(ع) خیمه‌ای برپا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت نمود؛ امامی که آگاه است که فردا او و یارانش توسط همین عمر بن سعد و یاران نادانش به شهادت خواهند رسید، اما خواست که با دنیا اتمام حجت کند و از همین‌رو در آن شب، ساعت‌ها با عمر سعد مذاکره کرد، تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود.»

نکاتی قابل ذکر که به ذهن حقیر می رسد:

همان طور که در کلام ایشان آمده هدف از مذاکره با عمرسعد اتمام حجت با دنیا بود که نگویند اگر حسین علیه السلام حرف حقی داشت باید سکوتش را می شکست و سخن می گفت اما هدف عالی تری نیز وجود داشت و آن هدایت عمرسعد و سپاه او بود به طوری که امام علیه السلام حاضر شد تمام آنچه داشت را بدهد برای اصلاح امت جدش آنچنان که فرمود:

إنما خرجت لطلب الإصلاح فی أمت جدی

حال سوال اینجاست که آیا هدف شما از مذاکره با آمریکا اصلاح آنهاست یا اتمام حجت با آنها؟

گزینه اول که بسیار خنده آور است و أحد الناسی چنین ادعایی نداشته که بخواهد با مذاکره، طرف مقابل را به راه راست هدایت کند چراکه «و من یضلل الله فملن تجد له سبیلا»

اما گزینه دوم که اتمام حجت با کشورهای غربی است. اتمام حجت به این معنا که به آنها بگویییم ببینید ما چه آدم های خوبی هستیم و پس از همه ی ظلم هایی که شما در طول این 200سال بر ما وارد کرده اید چشم پوشی کردیم و بنا را بر آن گذاشته ایم که شما هم بچه های خوبی شدید و می خواهید گذشته را جبران کنید،پس حواستان باشد اگر این دفعه که دفعه ی آخر است زیر قولتان زدید و عهد و پیمان شکستید و حقوق ملت ایران را پایمال کردید ما دیگر با شما دوست نمی شویم و اصلا قهر می کنیم.

اسم این عمل در بهترین حالت حماقت است و در حالت بدتر خیانت!

چراکه آزموده را آزمودن خطاست و بنابر حدیث شریف:

مومن هیچگاه از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.

آقای دکتر!

چقدر می خواهید با آمریکا اتمام حجت کنی؟؟؟

مگر اسوه ی شما در سیاست، در مورد گروگان ها با آمریکا اتمام حجت نکرد و پیمان شکستند!

مگر رئیس شما در مورد تعلیق نیروگاه ها با دنیا اتمام حجت نکرد و پیمان شکستند!

مگر وزیر شما در 3 آذر 1392 امتیاز ژنو را با 5+1 نبست و با وضع تحریم های جدید پیمان شکستند!

آیا این اتمام حجت ها کافی نیست؟

مگر ملت ایران ملعبه ی دست شماست که حقوقش را به حراج بگذارید و علمی را که با خون بهترین عزیزانش به دست آورده با چندرغاز پول نفت که مال خودمان است عوض کنید(ای کاش لااقل مثل قرارداد رویترز یک چیزی از خزانه طرف غربی به ما می دادند،خیلی عجیب است؛حقوق ما را با حقوق خودمان تعویض می کنند و بعد به این قرارداد استعماری فخر می فروشند!) و بعد هم این ننگ را به عزت عاشورای حسین علیه السلام منتسب نمایید!

عاشورا درس باج ندادن به یزیدیان است!

آنچنان که ارباب ما فرمود:

مثلی لا یبایع مثله

بدانید که جبهه ی حسین هیچ گاه با جبهه ی یزید دست بیعت نمی دهد!

امام عاشورا علمدار هیهات من الذله است

فریاد او در روز عاشورا الموت أولی من رکوب العار است.

مرگ برتری دارد بر خفت و ذلت!

حسین علیه السلام با عمر سعد مذاکره کرد اما برای هدایت او نه بده بستان حقوق امت محمد صلی الله علیه و آله.

به او گفتند یا بیعت یا شهادت و سالار شهیدان عزت شهادت را بر ننگ دست دادن با یزید ترجیح داد.

شما که خود و دوربری هایتان مشعوف و مرعوب آمریکا هستید و این حقیقت از رفتار و کلام و نتایج مذاکره ی شما محرز است به چه جرأتی خود را به جریان عاشورا که هرچه بود و نبود ایثار بود و مقاومت و پیروزی خون بر شمشیر مقایسه می کنید؟

شایسته است خود را با کسانی مقایسه کنید که پول گرفتند و با یزید دست دوستی دادند ودر برابر جبهه ی حسینیان سکوت کرده، آنها را بی شناسنامه و بی سواد خواندند و برایشان آرزوی جهنم کردند به خاطر خروج بر کدخدای جهان.

 

آقای حقوق دان!

از آن حسینی که شما می شناسید و از آن سخن می گویید تا آن حسینی که هست به اندازه ی یک حسین فاصله است...

 

عاشورا به ما آموخت که در راه حسین علیه السلام دست بدهیم اما با دشمن حسین علیه السلام دست ندهیم!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۰۳
میلاد موحدیان

نظرات (۱۳)

۰۴ آبان ۹۳ ، ۰۵:۴۶ مهدی صدراباد
سلام
ریسجمهور ما حقوق دان است نه اشورا دان فرق است بین ان دو همان طور که سرهنگ نیست بله او حقوق دان است.
اقای حقوق دان شما از کجا فهمیدی که قیام امام حسین ع به ما در س تعامل سازنده میدهد حاج حسن برای پیش برد مقاصد که دست رو همه چیز نمیزارند کمی دقت کن.
حاج حسن خوب است وقایع عاشورا و قیام حسین و علل ان را مرور کنید بله شما حق دارید شما حقوق دانی برای یاداوری بگویم که قیام امام حسین چند حرکت اساسی داشت حرکت اول که از مدینه به سمت مکه بود جنبه نفی بود  و لا تعاونو علی الاثم والعدوان من با یزید بیعت نمی کنم او فاسد است وحرکت دوم مکه به عراق بود که جنبه نهی داشت یعنی فقط نفی و منکر لازم نیست باید ..
برادر با دغدغه اول ادب را دعایت کن برای نمونه:
مگر وزیر( تو )در 3 آذر 1392

پاسخ:
علیک سلام
ما با کسی که نهضت حسینی رو 180 درجه برعکس تحلیل کنه شوخی نداریم و ایضا تعارف هم(نداریم).
انقابی هستیم و حرف رو صریح و صادقانه می زنیم.
رئیس جمهور بر اساس مبانی نظری استاد اخلاقشان حضرت ایت الله .......
صحبت منکند . شما که از مبانی نظری این استاد خبر نداری؟
پس دیگه چیزی نگو.
پاسخ:
علیک سلام
متوجه منظور شریف نشدم
برادر عزیز!
قرار نیست هر کی نظر شما رو نداشت بهش توهین کنی.
در کنار نظرات مرحوم مطهری که درباره نهضت اباعبدالله داشت، نظرات افراد دیگری هم که صاحب نظر بودن وجود داره...
شما اشتباه حزب اللهی ها تو زمان احمدی نژاد رو تکرار نکن که فکر میکردن صریح و انقلابی بودن یعنی تا  چهار تا خبر و تحلیل از بالاسری هاشون بهشون رسید باید زود انگ ضد انقلاب بودن رو بهش بزنن
پاسخ:
علیک سلام برادر بزرگوار
بنده به کسی توهین نکردم.
در مورد اینکه آقایون طرز فکر متفاوتی دارند که شکی نیست و در قسمت «بررسی تاریخی جریان غرب گرا» بنده مفصل توضیح دادم.این طرز فکر از ابتدای انقلاب در مقام اجرایی کشور قرار گرفته و مخالف نظر امام ره و رهبری فعلی کار کرده.
شما هم بهتره به جای گیر دادن به لغات معنا رو دریابید و به جای ماست مالی کردن تحلیل غلط اندر غلط ایشون، چشمتون رو بر روی حقیقت نبندید.
کدوم متفکر اسلامی از 1400 پیش تا حالا ادعا کرده که عاشورا درس تعامل سازنده با دشمنه که ایشون دومیش باشه؟؟؟
۰۵ آبان ۹۳ ، ۱۳:۱۸ علیرضا مهدویان
سلام به دوستان موافق و مخالف و بی طرف
در مورد الفاظ استفاده شده:
منم موافقم که ادب باید رعایت بشه ولی چرا یه طرفه به قاضی بریم؟ وقتی رئیس جمهور به مخالفاش میگه «بی سواد» و «به جهنم» توقع ندارید که مخالفاش هم به ایشون بگن: چشم اعلی حضرت!
هر دوطرف تندروی هایی دارن که باید اصلاح بشه ولی تو متن بالا به اقتضای انتقادی بودنش، نویسنده ترجیح داده که به جای الفاظ احترام آمیز از الفاظ عادی(نه توهین آمیز) استفاده کنه که اونقدر هم که بعضیا اغراق کردن، بد نیست.

در مورد محتوا:
یک وقت هست که رئیس جمهور نظر دیگری دارند اما یک وقت هست که واقعیت را می خواهیم به گونه ای تحلیل کنیم که خواسته خودمان برآورده شود. باید سیره اباعبدالله(علیه السلام) را به گونه ای بشناسیم که وجود دارد نه آنگونه که دلمان می خواهد باشد و بعد از شناخت صحیح امکان تطبیق دادن آن با زمانه فراهم می شود.

به نظر من یکی از درس هایی  که می توان از عاشورا و قیام اباعبدالله(علیه السلام) گرفت، ولایت پذیری است آنجا که حضرت اباالفضل(علیه السلام) در اطاعت از امر ولی زمان، به جای شمشیر به دست گرفتن و جنگیدن به سقایی می پردازد. حال که ولی زمان می فرماید: مذاکره با آمریکا برای ما هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد(93/5/22) چرا باز رئیس جمهور ما بر مذاکرات تأکید دارند و با ارائه تطبیق نادرست مذاکره اباعبدالله(علیه السلام) و عمرسعد با مذاکره ایران و آمریکا سعی در مشروع نشان دادن عمل خود دارد؟
عاشورا مجموعه ای از پازلهاست که باید آنها را کنار هم چید و به صورت مجموعی آن را دید.
یعنی مجموعه ای از احیای امر به معروف، نهی از منکر، حماسه، گریه از خوف خدا، صحبت برای جذب نیرو، حتی صحبت با دشمن برای هدایت شدن، صحبت با دشمن برای اینکه تا میشود به آنهایی که هنوز مرددند بفهمند امام قصد جنگ بی مورد ندارد( چنانکه امام چند بار به حر و افراد دیگر گفت بگذارید من راهی دیگر بروم والخ) ، و درسهای دیگر در این پازل دیده میشود.
اما بزرگ کردن هر تکه ای از این پازل بزرگ ، خب طبیعتا بستگی به شرایط زمانه اتفاق افتاده.
مثلا در زمان جنگ روح حماسی کربلا بیشتر مد نظر بوده و حتی میگویند در نماز جمعه، آن ایام مداحی داشته یک قسمت سوزناک روضه میخوانده و امام از رادیو گوش میدهند و زود به افراد مرتبط تذکر میدهند که این جور روضه نخوانید.
خب طبیعیه که یه زمان رئیس جمهور هم یه تکه دیگر از این پازل رو بزرگ کنه برای توجیه سیاستش( ممکنه درست باشه، ممکنه هم تا حدی درست باشه، ممکنه هم غلط باشه).
البته من قبول دارم که خیلی بد و بی سلیقه این حرف رو زد. یعنی وقتی این حرف رو ازش شنفتم اصلن یه جوری شدم.
میلاد جان! برادرم
تحلیلت خوبه . ولی گاهی اوقات میزان وزنی که به هجمه علیه یک ایده غلط 60 در صدی میدی اندازه 200 در صده!!
موفق باشی گلم


پاسخ:
سلام برادر
چه کنم! آدم یه چیزایی می شنوه که تا مغز استخونش آتیش می گیره...
۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۰۹ حسنی نگو بلا بگو
سلام
حرف را صریح زدن با رعایت ادب هیچ منافاتی نداره.
توجیه خیلی کار زشتیه!!!!!
خیلی بده یکی با سوء استفاده از سخنان ولایت بی ادبی کنه
آخ آخ آخ
۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۲ حسنی نگو بلا بگو
آخ آخ آخ
تو کامنت بعدی برای پاسخ به بی ادبی هم دوباره توجیه و منحرف کردن بحثه.
خیلی بده
۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۴ حسنی نگو بلا بگو
آقای مهدویان!
هیچ وقت بی ادبی طرف مقابل، توجیه خوبی برای بی ادبی ما نیست. چرا که اگه این جوری بود، ما باید بدترین بی ادبی ها رو از ائمه می دیدیم. چون از طرف مقابل خیلی بی ادبی و هتک حرمت دیده بودن
۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۴:۴۶ حسنی نگو بلا بگو
سلام
در پاسخ به این جمله که:
کدوم متفکر اسلامی از 1400 پیش تا حالا ادعا کرده که عاشورا درس تعامل سازنده با دشمنه که ایشون دومیش باشه؟؟؟
جواب اینکه اگه این جوری باشه هیچ کی نباید حرف جدیدی بزنه. مثلا علامه طباطبایی نباید برهان صدیقین خودشون رو مطرح کنه. یا امام نباید تفسیر سوره حمد رو بگه و ...
خیلی استدلال الکی و آبکی هست!!!!!!!!
در پاسخ به این جمله:
شما هم بهتره به جای گیر دادن به لغات معنا رو دریابید و به جای ماست مالی کردن تحلیل غلط اندر غلط ایشون، چشمتون رو بر روی حقیقت نبندید.

از قضا شما دارین ماست مالی می کنین بی ادبی خودتون رو و به هر وسیله ای حتی سخنان ولایت نیز چنگ می زنین تا بی ادبیتون رو توجیه کنین.
خیلی بده
آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ آخ
پاسخ:
سلام
بنده به این مطلبی که گفتید استناد نکردم بلکه هدف رساندن پرت بودن این تحلیل جناب رئیس جمهور بود از همه ی تحلیل ها ی موجود از عاشورا
۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۵:۰۷ حسنی نگو بلا بگو
سلام
اگه خیلی ولایت مداریمون میاد!!!!! یه ذره بحث های ولایت در مورد انتقاد رو بخونبم و این قدر بفهمیم که با دم زدن از ولایت نمیشه طرف مقابل رو تخریب کرد و از اینگونه جملات استفاده نمود:
شایسته است خود را با کسانی مقایسه کنید که پول گرفتند و با یزید دست دوستی دادند ودر برابر جبهه ی حسینیان سکوت کرده، آنها را بی شناسنامه و بی سواد خواندند و برایشان آرزوی جهنم کردند به خاطر خروج بر کدخدای جهان.

لطفا همراه با دم زدن از امام حسین، شعور حسینی هم داشته باشیم و مسلک خودمون رو به اسم مسلک ولایت جا نزنیم.

بیایید درست نقد کنیم نه اینکه بی ادب باشیم و تخریب کنیم


پاسخ:
ایشان عاشورا را تحلیل کردند ما هم به خود حق می دهیم که نقش تفکر و جبهه ی ایشان را در پازل عاشورا ی امروز تحلیل کینم. 
۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۴ حسنی نگو بلا بگو
با سلام
در پایان پس از نقدهای ناجوانمردانه بنده، بنده خیلی از این مباحث رو قبول دارم اما...
اما این روش استدلال و انتقاد اصلا روش درستی نیست و اگر از خود طرفداری نکنیم، می بینیم که این روش خیلی بدیه که آدم با لحن تند و توهین آمیز انتقاد کنه و واقعا آخ آخ آخ داره.
بیایید منطقی باشیم و منطق خود را با احساس بیجا، بد جلوه ندهیم.
از همه موارد استفاده بردیم.
پاسخ:
تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی