ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

۰۱ اسفند ۹۴ ، ۰۶:۵۲

معیار انتخاب اصلح

اختیار یکی از ویژگی‌هایی است که انسان را از سایر مخلوقات خداوند متفاوت می‌کند. نتیجه‌ی این اختیار برای انسان، انتخاب است. درواقع وی به دلیل اختیاری که دارد مجبور است در عرصه‌های مختلف زندگی دست به انتخاب بزند.

انتخابات نیز یکی از همین مواردی است که مردم یک سرزمین برای تعیین سرنوشت خود باید دست به انتخاب بزنند. قبل از هرچیز باید گفت که مهم‌ترین نکته در انتخابات، حتی پیش از سخن در مورد انتخاب اصلح، بحث حضور حداکثری است، چراکه این حضور پرشور موجب سربلندی ایران و ایرانی در جهان و به‌ویژه در منطقه‌ی جنگ‌زده و فتنه آلود خاورمیانه است و عدم حضور هر ایرانی به معنای رضایت او به خدشه‌دارشدن امنیت ملی کشور و بی‌اعتبار شدن آبروی ایران در جهان می‌شود که تنها فایده‌ی آن شادی دشمنان ملت است و لا غیر.

اما بعدازآن نوبت به انتخاب می‌رسد...

آن هم انتخاب اصلح

تا معلوم نشود که برای چه‌کاری می‌خواهیم دست به انتخاب بزنیم، مشخص نمی‌شود که معیار اصلح بودن چیست؟

مثلاً اگر بخواهیم برای یک مدرسه گروه بسکتبال تشکیل دهیم، انتخاب ما از میان کسانی خواهد بود که دارای قدبلندتر یا مثلا دارای نیروی جسمانی بیشتر از بقیه هستند اما اگر بخواهیم برای گروه المپیاد ریاضی، دانش آموزان را انتخاب کنیم، قطعاً معیار اصلح بودن، بلندی قد نیست بلکه هوش و معدل درسی معیار صلاحیت و انتخاب قرار می‌گیرد.

در اینجا هم ابتدا باید بدانیم که وظیفه و کارکرد نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی چیست تا مشخص شود، معیار اصلح بودن کدام است!

وظیفه نماینده مجلس در وهله‌ی اول قانون‌گذاری است و این تصور که وظیفه نماینده، آسفالت کشی و جاده سازی‌ یا  جذب بودجه برای شهر خود است، قطعاً تصور باطلی است. لذا اولین ویژگی فردی که می‌خواهد قانون‌گذاری کند، متخصص بودن است، حال تخصص در فرهنگ یا سیاست یا اقتصاد یا هرچه باشد، مهم نیست، بلکه در هر زمینه‌ای که متخصص باشد، می‌تواند مسیر وضع قانون برای آینده‌ی مملکت را به‌درستی ریل گذاری کند و عدم تخصص موجب برنامه‌ریزی غلط برای کشور و درنتیجه تباهی سرمایه و کار و وقت مردم است.

اما ویژگی دوم که اگر از ویژگی اول مهم‌تر نباشد، قطعاً کم‌اهمیت‌تر نیست، بحث متعهد بودن نماینده است، تعهد نسبت به انقلاب، ولایت‌فقیه و مردم.

اگر کسی هرچند متخصص باشد ولی تعهد کافی نسبت به سه مورد مذکور نداشته باشد، قطعاً در جهت منافع گروهی و شخصی یا بدتر از آن در جهت منافع آمریکای پلید که قبله ی بعضی از نخبگان کشور ما شده است، قانون‌گذاری می‌کند نه در جهت مصلحت اسلام و مسلمین و این همان پروژه ایست که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نفوذ یاد می کنند و همه باید هواسشان جمع باشد تا آمریکادوستان وارد مجلس نشوند.

لذا در یک‌کلام انتخابی اصلح است که تخصص و تعهد دو ملاک ارزیابی آن قرار گیرند، نه فامیل بازی و قومیت گرایی و...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۱
میلاد موحدیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی