ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۹

عاقبت برجام ها...

از آنجا که دولت فخیمه، ظاهرا با چراغ سبز آمریکا تصمیم دارد، در سایر موضوعات چالشی فیمابین دوکشور از طریق مذاکره(بخوانید معامله) وارد شود و برجام های دیگری را به عنوان سند افتخار ملت ایران به مردم تحمیل کند، لازم دانستم که پیش نویسی از خلاصه ی این برجام ها را برای ثبت در تاریخ! بنگارم.

البته اگر توفیق یار باشد و عمر این دولت 4سال بیشتر نباشد یا دولت بعدی ایالات متحده آمریکا از جمهوری خواهان باشد، این امید هست که اوضاع به وخامت توضیحات زیر نرسد اما قشر حزب اللهی جامعه که بیش از شکمشان دل در گرو آرمان های انقلاب اسلامی داشته و خود را مدیون و نه طلبکار!! شهدای عزیز می دانند، با فهم نظام فکری دولت مکرمه، کمر همت را ببندند و قضیه ی نفوذ در افکار مسئولین و مردم جهت ایجاد خطای در محاسبه و فهم واقعیات موجود، که مورد تاکید رهبری عزیز بوده و هست را جدی تر بگیرند، ان شاالله.

 

1.     برجام1:

موضوع توافق: فناوری هسته ای

در ازای برداشته شدن تحریم های هسته ایِ(نه همه تحریم ها)(قید اول) مالی و اقتصادیِ(نه امنیتی و...)(قید دوم) ثانویه ایِ(نه اولیه)(قید سوم) که در اختیار دولت آمریکاست(نه آن تحریم هایی که در اختیار سنای آمریکاست)(قید چهارم) و بعضی از تحریم های اتحادیه اروپا، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده و سانتریفیوژها را در سطح غنی سازی آزمایشگاهی(3.5درصدی)  بخوانید: دکوری و نه صنعتی ادامه می دهد. نظارت های فراتر از پروتکل الحاقی را هم که متضمن بازدید سرزده ی 24ساعتی از معادن و نیروگاه ها و مصاحبه با دانشمندان هسته ای است را نیز می پذیرد. هرگونه تبادل کالا که حتی کاربرد دوگانه هم داشته باشد باید پس از موافقت طرف مقابل صورت گیرد.

 

2.     برجام2:

موضوع: سیستم موشکی ایران

ایران باید متعهد شود صنایع موشکی خود را در سطحی کاهش دهد که آمریکا مطمئن شود که هیچ خطری از جانب ایران هم پیمانان وی در منطقه به ویژه عربستان و اسرائیل را تهدید نمی کند. در ضمن اجازه ی دسترسی وسیع و نظارت گسترده بر صنایع موشکی ایران نیز جهت راستی آزمایی به طرف مقابل اعطا می شود. در مقابل آمریکا مانند یک بچه ی خوب متعهد میشود که تحریم های مربوط به صنعت موشکی ایران (نه همه تحریم ها) را لغو نماید.

 

3.     برجام3:

موضوع: حمایت ایران از تروریسم

ایران در ازای برداشته شدن تحریم های مربوط به حمایت از تروریسم باید حمایت خود را از گروه های مقاومت و مردم مظلوم کشورهای منطقه قطع نماید. ایران تعهد می دهد که دیگر از حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حماس فلسطین، مردم مظلوم یمن و عراق و سوریه و فلسطین و بحرین، حمایت نکند و در مقابل آن آمریکا قول میدهد که در روز اجرا یعنی پس از اینکه ایران از حمایت خود از تروریسم(به زعم آمریکایی ها!) دست کشید، فقط تحریم های مربوط به این موضوع(نه همه ی تحریم ها) را لغو نماید.

4.     برجام4:

موضوع: عدم رعایت حقوق بشر در ایران

ایران متعهد می شود که با تغییر در مفاد قانون اساسی، نظام سیاسی ولایی خود را تغییر داده و نظام جمهوری دموکراتیک را بر ایران حاکم نماید. ایران متعهد می شود که تمام آزادی های مدنی، مثل آزادی پوشش زنان و مردان، آزادی مذهب و آیین(مثل بهاییت و شیطان پرستی و...)، آزادی روابط جنسی(مثل روابط نامشروع زن و مرد و بحث همجنس گرایی)، آزادی بیان(حتی در زیر سوال بردن مقدسات دینی و هویتی ملت) و... را اعطا نماید. در مقابل آمریکا متعهد می شود که تحریم های مربوط به عدم رعایت حقوق بشر در ایران را لغو نماید.

و اینچنین می شود که به بیان مقام معظم رهبری، فقط از جمهوری اسلامی اسمی می ماند و دیگر هیچ...

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۲
میلاد موحدیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی