ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

یکی از ویژگی های انسان موفق چندبعدی بودن اوست. آدم تک بعدی مثل یک کاریکاتور می ماند که اجزای بدنش نامتعادل رشد کرده اند. من بعضی از دانشجوهای دانشگاه امام صادق علیه السلام را به مثابه ی کاریکاتوری می بینم که یکی دوتا از استعدادهای خود را شکوفا کرده و بقیه را آک بند برای روز مبادا نگه داری می کنند.

اما ریشه ی این رشد کاریکاتوری کجاست؟

به نظر حقیر ریشه ی رشد نامتعادل و کاریکاتوری بعضی از دانشجویان این دانشگاه بر می گردد به نوع نگاهی که به دانشگاه دارند. اینکه ما با چه عینکی به دانشگاه نگاه کنیم در استفاده ی ما از فضای دانشگاه و بالتبع رشد و تربیت ما مؤثر است.

با چه عینک هایی می شود به دانشگاه امام صادق علیه السلام نگاه کرد؟

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۴
میلاد موحدیان

از آنجا که دولت فخیمه، ظاهرا با چراغ سبز آمریکا تصمیم دارد، در سایر موضوعات چالشی فیمابین دوکشور از طریق مذاکره(بخوانید معامله) وارد شود و برجام های دیگری را به عنوان سند افتخار ملت ایران به مردم تحمیل کند، لازم دانستم که پیش نویسی از خلاصه ی این برجام ها را برای ثبت در تاریخ! بنگارم.

البته اگر توفیق یار باشد و عمر این دولت 4سال بیشتر نباشد یا دولت بعدی ایالات متحده آمریکا از جمهوری خواهان باشد، این امید هست که اوضاع به وخامت توضیحات زیر نرسد اما قشر حزب اللهی جامعه که بیش از شکمشان دل در گرو آرمان های انقلاب اسلامی داشته و خود را مدیون و نه طلبکار!! شهدای عزیز می دانند، با فهم نظام فکری دولت مکرمه، کمر همت را ببندند و قضیه ی نفوذ در افکار مسئولین و مردم جهت ایجاد خطای در محاسبه و فهم واقعیات موجود، که مورد تاکید رهبری عزیز بوده و هست را جدی تر بگیرند، ان شاالله.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۹
میلاد موحدیان

اقتصاد مقاومتی یا برجام های متوالی؛

انتخاب ملت کدام خواهد بود؟

فرض کنید دچار سردرد شده اید. برای درمان بیماری خود به دکتر متخصص مراجعه می کنید. پزشک اول برای رفع سردرد شما، قرص مسکّن تجویز می کند اما پزشک دوم پس از بررسی و معالجه ی دقیق، به این نکته ی ظریف پی می برد که دلیل سردرد شما، ضعف بدنی و کمبود کلسیم است، لذا نسخه ای که می پیچد حاوی داروهایی برای تقویت مواد مورد نیاز بدن شما در طول یک ماه است. شاید اگر به حرف پزشک اول اطمینان کرده و مسکّن مصرف نمایید در همان ساعات اولیه مصرف این دارو، صحیح و سالم شده و سردرد شما آرام می گیرد اما همه می دانند که مسکّن دوای واقعی درد شما نبوده و نیست و درد را از ریشه مداوا نمی کند، بلکه تنها موجب پنهان شدن درد برای مدتی کوتاه میشود و پس از مدت کوتاهی درد دوباره بازمی گردد و اگر چندبار با مسکّن به معالجه ی درد رفتید، شاید در دفعات بعدی به دلیل کثرت استعمال، در کنار عوارض بسیاری که دارد، دیگر هیچ اثرمثبتی هم نداشته باشد.

اما اگر سخن پزشک دوم را قبول کردید، هرچند طول دوره ی درمان شما یک ماه است و به مجرد استعمال دارو، سردرد شما خوب نمی شود اما پس از تحمل یک دوره ی کوتاه یک ماهه و با تقویت ساخت درونی خود، به طور کلی بدن خود را از هرگونه سردردی مصون و محفوظ کرده اید و دیگر سردرد ها نمی توانند شما را از پای درآورند.

انسان عاقل و مدبر قاعدتا با انتخاب گزینه ی دوم، به جای رفع مقطعی درد، از ریشه آن را درمان می کند و آدم عجول که به دنبال پنهان کردن درد و در واقع فریفتن خود است و به فکر درمان ریشه ای آن نیست، گزینه ی اول را انتخاب می کند.

و این است داستان مواجهه ما با اقتصاد مقاومتی و برجام های متوالی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۲۳
میلاد موحدیان