ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

ملک مهدوی(عجل الله تعالی فرجه)

میعادگاه مهدی باوران و مهدی یاوران

۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۱:۴۵

ملت ایران سیلی خواهد خورد

    سخنم را با کلامی از امام خامنه ای آغاز می کنم:

    «اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمدا به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد...» 14خرداد94

    عاقبت صلح حسن، جنگ حسینی دارد رفقای عزیز

    راه امام عزیز و فهیم را از سخنانشان باید فهمید.

    بخوانید تا خودتان قضاوت کنید که راه امام ره را گم کرده ایم یا نه؟

    جشن گرفتنِ بعضی به چه معناست؟

    نمی دانم چه بگویم؟!

    البته این سخنان برای کسانی مفید خواهد بود که معتقد نیستند حرف های امام ره فقط به درد موزه ها می خورد و بس...

    خودتان بخوانید، من حرفی ندارم...

     

  1. رابطه داشتن با آمریکا شرافتی نیست...

 ما اگر چنانچه بخواهیم اسلام را پیش ببریم دیگر نباید نوکر باشیم . اگر نوکر نباشیم رابطه اش را با ما قطع می کند، ما از خدا می خواهیم که رابطه قطع بشود. ما ذلت را نخواهیم پذیرفت برای خاطر اینکه یک رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم . شرافتی نیست رابطه داشتن با امثال آمریکا، دولت آمریکا یک شرافت انسانی مع الاسف الآن ندارد که ما بخواهیم به واسطه آن شرافت انسانی اش با آن رابطه داشته باشیم . دولت آمریکا این است که دارید می بینید که مظلوم را- دارد- در هر جا پیدا می کند پوست می کند، هر جا بتواند می رود و بمب سرشان می ریزد، هر چه بتواند ذخائر ملّت ها را می برد، ما بخواهیم روابط با اینها داشته باشیم ؟ بهتر این است که ما با اینها روابط نداشته باشیم ، بهتر این است با آنهائی که می خواهند ما را بچاپند رابطه نداشته باشیم تا یک وقتی که به خود بیایند و بفهمند شرق هم هست در عالم . آن روزی که بفهمند که شرق هم یک جایی هست که تمدن از او پیش آنها رفته است و مع الاسف خود شرق هم خودش را گم کرده است.

(صحیفه امام ج ۱۱ ص35)

 

  1. ما با آمریکا رابطه برقرار نخواهیم کرد...

ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر این که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد و از آن طرف دنیا نیاید در لبنان و نخواهد دستش را به طرف خلیج فارس دراز کند. مادامی که آمریکا این طور است و آفریقای جنوبی آن طور عمل می کند و اسرائیل هست ، ما با آنها نمی توانیم زندگی بکنیم.

(صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۷۴)

 

  1. توصیه های امروز امام خمینی به دولت تدبیر و امید:

امروز دنیا، دنیای آشوب و جنگ و انفجار و هواپیما ربایی است و ایران از خیلی جاهای دنیا آرامتر است . ممکن است بعضی ها که این چیزها را ندیده اند، با خود بگویند با قدرت ها باید ساخت . ولی باید بدانند که سازش ، امروز نابودی تا آخر است ، دفن اسلام است تا آخر دنیا. مردم باید محکم بایستند و از اسلام و کشور دفاع کنند و از توطئه ها به خود هراس راه ندهند که اگر کمی عقب بنشینند، باید دست از اسلام بکشیم و تکلیف ما برخلاف این است . مردم انقلاب کردند، باید پای زحماتش هم بنشینند. مردم ، پیغمبران و پیغمبر اسلام ( ص ) را و ابراهیم ( ع ) را در نظر بگیرند، ببینند که با آنها چه مخالفت ها شد، ولی دست از هدفشان نکشیدند. اگر ما مسلمانیم ، باید دنباله روی آنها باشیم . دنباله روی از آنان که فقط روزه و نماز و مسجد نیست . دنباله روی از آنان مبارزه برای حفظ اساس اسلام است . باید برای حفظ اساس اسلام تا آخر ایستاد و پیشروی کرد.

(صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۵۹)

 

  1. تبدیل تحریم ها به فرصت و این نکته که وابستگی اقتصادی و صنعتی تهدید است...

ما استقبال می کنیم یک همچو انزوایی را که ما را وادار می کند که خودمان به فکر خودمان بیفتیم . وقتی این انزوا نباشد ما متکل به غیریم ، هر چی می خواهیم دستمان پیش غیر دراز هست . گندم هم می خواهیم از آنها بگیریم و ارزاقمان را از آنها بگیریم و صنایع مان را آنها برایمان بیایند درست بکنند، همه چیزمان دست آنها باشد. ملّت تا اینطور باشد نمی تواند خودش دارای یک چیزی باشد، در اقتصاد مستقل باشد، در جنگ مستقل باشد، در اجتماع مستقل باشد. وقتی شما منزوی باشید می توانید این کارها را بکنید. شمای منزوی می توانید که فکر بکنید که باید کشاورزی مان را خودمان اداره کنیم محتاج نشویم به دیگران ، برای اینکه منزوی هستیم دیگران نمی دهند به ما. وقتی یک ملتی احساس کرد که ارزاقش را دیگران نمی دهند به او، خودش به فکر می افتد که برای خودش درست کند. مادامی که در نظرش این است که نه ، ما می آورند برایمان ، می دهند به ما، نمی تواند کار بکند. اینهایی ی که وقتی در اطرافشان ده تا پانزده تا نوکر هست ، می افتند و تنبل می شوند و هیچ کار از آنها نمی آید، وقتی می بریشان حبس ، خودش تو حبس کارهای خودش را می کند برای اینکه منزوی شده . ملتی که منزوی بشود می تواند ترقی کند، مترقی می شود. ملتی که منزوی نیست نمی تواند به ترقی راه خودش را برود. ملّت غیر منزوی یعنی ملتی که اتکالش به دیگران هست ، خوراکش را از دیگران می گیرد، اتومبیلش هم از دیگران می گیرد، برقش هم از دیگران می گیرد. این ملّت تا آخر باید اسیر باشد. تا منزوی نشوید نمی توانید مستقل بشوید. از انزوا ما چه ترسی داریم ، ما آن روزی که منزوی نبودیم همه گرفتاری ها را داشتیم.

(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۱۴۷)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۵
میلاد موحدیان

نظرات (۲)

۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۲ فرشاد اشتری
به به! واقعا عالیه این حرف...
۱۶ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۱۷ وحید امیری
عالی است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی